Ultima ţigară

Acum 24 de ore am fumat ultima ţigară. Desigur, nu ştiam că e ultima. Nu ca în celelalte dăţi, când m-am lăsat de fumat după ce am savurat în mod conştient o ţigară finală. Cred că de aceea m-am reapucat, o dată chiar după 4 săptămâni de abstinenţă – îmi place să fumez şi nu suportam ideea că nu voi mai fuma niciodată. Niciodată e un cuvânt aşa mare, iar mie de când mă ştiu mi-a lipsit curajul. Ce prostie din partea mea să-mi imaginez toată scara, în loc să o iau treaptă cu treaptă.

De data aceasta, după câteva zile de încercări lipsite de vlagă, mi-am propus doar să încerc să nu fumez azi, fiindcă urma să iau anafură. Atât. Anafura m-a întărit, acum prelungesc rezistenţa. Sunt nervoasă şi mi-e teamă că o să mă îngraş dacă mă las de fumat, însă acesta e doar viitorul. Toţi ştim că viitorul nu e fix. Viitorul e în permanentă construcţie, la fel ca trecutul.

Trecutul e acum acea ultimă ţigară căreia nu i-am dat prea multă atenţie. Probabil nici nu e ultima. Mai am o jumătate de pachet, de ascuns în dulap la un loc cu rezerva obişnuită de trei ţigări. Poate că printre ele e ultima ţigară necunoscută, aşteptând să mă împăunez cu gestul meu suprem de renunţare ca să mă atace pe negândite. Deja mirosul de mentă îmi face mâna să tremure, să vrea să trădeze, să aprindă o ultimă ţigară, una şi gata. Acesta e prezentul.

Mâna pune pachetul pe raft, împinge uşa dulapului şi se îndreaptă spre coala de hârtie. Dacă fixez ultima ţigară în scris, poate nu va reuşi să sară din trecut în prezent.

0 Responses to “Ultima ţigară”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

