Îmi fac director web

M-am hotărât: îmi fac un director web. Mă gândeam oricum să scriu despre diverse site-uri pe blog şi să-mi alcătuiesc o listă de site-uri interesante descoperite pe web. Sigur, aş putea să-mi fac bookmarks online, dar un director web parcă e mai bun.

Îmi aduc aminte cum am început acum 4 ani, când m-am reprofilat pe SEO: am fost angajată să înscriu site-uri în directoare web, să pun linkuri pe site-uri, să scriu ceva texte… am şi avut de făcut 2 directoare web nou-nouţe împreună cu un programator. A fost primul meu job full-time şi prima întâlnire cu fascinanta lume a site-urilor şi a motoarelor de căutare. Înscrierea în directoare a devenit apoi o chestie făcută din când în când, după necesităţi, ceea ce m-a bucurat. Pentru că directoarele web sunt cam naşpa şi prefer oricum să fac ceva care le e de folos şi utilizatorilor.

Mi-am adus aminte de ce nu-mi plac directoarele zilele astea, când m-am tot plimbat pe ele, minunându-mă de ce mizerii sunt pe acolo. De exemplu, uitându-mă prin categoriile Educaţie sau Învăţământ, că tot lucrez de 2 ani încoace cu site-uri educaţionale, am găsit o mulţime de site-uri de referate şi site-uri unde se vând lucrări de licenţă (la referate mă aşteptam, dar de astea din urmă chiar nu ştiam că au apărut ca ciupercile după ploaie). Nu înţeleg cum de nu se sesizează vreo autoritate, site-urile de referate şi de lucrări la comandă ar trebui interzise.

În fine… revenons à nos moutons. Directoarele web sunt aşa cum sunt fiindcă trebuie şi ele să trăiască şi multe acceptă orice fel de site-uri, chiar şi în categoriile nepotrivite. Până la urmă, ele sunt o oglindă a ceea ce găseşti pe web, care-i mare şi plin de spam. Dar directorul meu propriu n-o să vrea să crească mare, o să fie mic şi cuminte şi o să facă tot ce-i spun. Va fi populat cu site-uri originale/obscure, pe care numai eu o să le adaug, după criterii absolut personale.

Momentan am probleme de ordin tehnic. Dacă tot am început să mă joc cu WordPress, am aflat că există un plugin WordPress pentru directoare web care pare mişto şi pe care o să-l încerc. Bineînţeles că nu pot să-l instalez aici fiindcă blogul e găzduit pe WordPress.com… Eh, tot voiam să-mi iau un domeniu, mi-a venit în minte un nume puţin cam aspru ca sonoritate dar care e foarte sugestiv. O să mă interesez de găzduire + cumpărare domeniu. Dacă citeşte cineva aceste rânduri şi îmi poate recomanda unde să-mi găzduiesc site-ul (preferabil fără să mă coste prea mult) i-aş fi foarte recunoscătoare.

2 Responses to “Îmi fac director web”


  1. 1 Andrei Hrubaru 30/06/2010 la 01:21

    Hei,

    Cu gazduirea te pot ajuta eu – non-profit bien sur🙂 iar cu inregistrarea domeniului poti cumpara direct de la rotld.ro dupa ce gasesti unul pe placul tau si disponibil.

    Succes🙂

  2. 2 teamadetrepte 30/06/2010 la 08:47

    Serios? Merci mult! Te caut eu azi.


Lasă un răspuns

