Orange Online Meetup – Utilizatorul român de internet

Am fost şi eu aseară la Orange Online Meetup, să văd ce spune studiul InSites despre utilizatorul român de internet şi ce au de spus oamenii importanţi din „industria online”.

Nu pot să nu menţionez că organizarea a fost proastă de tot. Mi se pare foarte nepoliticos să porţi discuţii într-o limbă pe care invitatul principal n-o înţelege, fără să se asigure traducerea. Dar să trecem peste asta. Un participant non-marketer (un utilizator obişnuit din câte am înţeles, adică ăla pe care se presupune că trebuie să-l descoperim şi să-l cucerim) a postat deja un comentariu foarte grăitor pe blogul lui Orlando Nicoară. Ceea ce cred că nu a înţeles Ciprian e că întâlnirea nu era cu publicul, ci între cei care îşi câştigă existenţa promovând diverse chestii online. Iar aceştia au tendinţa să discute despre lucrurile care îi dor şi care n-au neapărat legătură cu utilizatorul român de internet.

7 lucruri pe care le-am reţinut eu, un mic optimizator care interacţionează direct cu utilizatorii, din această întâlnire cu oamenii mari care au bugete, gadgeturi cool şi followeri pe Twitter:

1. brand identification e o chestie foarte tare (mi-au plăcut exemplele date)

2. advertising is replaced by activation, dixit Sam Berteloot; toată lumea cade de acord asupra importanţei conversaţiei cu utilizatorul

3. dar în România în acest moment trebuie să fii disperat ca să te duci online

4. în aceeaşi ordine de idei, prezentatorul încheie apoteotic cu „we’ll repeat again and again that internet is here to stay”, poate voia să ne rassureze că vom avea şi în viitor cu ce să ne câştigăm existenţa

5. „word of mouth doesn’t just happen, you need to do something”, zice Bogdana Butnar, dar se pare că marketingul nu ştie cum sau nu are timp să se ocupe şi de asta; poate nici nu are cu ce, fiindcă foarte multe depind până la urmă de produsul în sine

6. „so you’re saying that all marketing here in Romania are egoistic bastards” – prezentatorul către Bogdana Butnar; hmm… maybe the problem is not that we are selfish (that’s already understood) but that we sometimes forget users too are selfish people who only care about what they want and we put our own selfishness above theirs when they could work perfectly well together, in a nice little romance, if we were clever enough about it

7. 51% din oameni ar lua internetul cu ei pe o insulă pustie (dacă am auzit eu bine)
Am lăsat asta cu insula la sfârşit fiindcă e lucrul care mi-a atras cel mai mult atenţia din toate cifrele alea (şi îmi pare rău că n-am pus întrebări la momentul respectiv, m-am gândit că se va discuta oricum). Ce ar lua ceilalţi 49%? Oare cum a fost formulată întrebarea? Au fost mai multe răspunsuri posibile, gen internet vs. telefon mobil? Îmi vine foarte greu să cred că doar 51% din oameni ar lua internetul cu ei pe o insulă unde ar fi privaţi de compania altor persoane. Valoarea sa nu constă oare tocmai în faptul că, pe lângă volumul imens de informaţie, ne pune la dispoziţie the next best thing după interacţiunea directă? Acum depinde şi de ce înţelegi prin internet (sau cum îl definesc utilizatorii), poate e vorba doar de web în sine, fără aplicaţii IM şi altele. Mi-ar fi plăcut să ştiu mai multe. Dacă doar jumătate din oameni ar alege internetul (unde ai şi comunicare cu alţii şi informare şi entertainment) probabil că online-ul e într-adevăr overrated.

În concluzie, întâlnirea s-a dorit a fi despre utilizatorul român de internet, dar a degenerat în discuţii despre problemele industriei online. Subiectul propus era totuşi generos. Poate se face o continuare…

0 Responses to “Orange Online Meetup – Utilizatorul român de internet”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

