Teama şi treptele

De ce Teama de trepte? Unii scriu despre ceea ce fac ei înşişi. Alţii despre ce se întâmplă în jurul lor sau la mii de kilometri depărtare. Unii scriu despre diverse probleme, alţii despre micile lucruri care le plac. Eu am să scriu în primul rând despre lucrurile de care ne temem.

Teama e duşmanul ce trebuie combătut fiindcă te împiedică să faci ceea ce doreşti. Trăim cu numeroase frici pe care în general le detestăm şi de care vrem să ne eliberăm. Uneori chiar refuzăm să recunoaştem că nu dorinţele noastre, ci frica ne determină acţiunile. Pentru că e ruşinos să-ţi fie frică. Uităm adesea că există şi o frică sănătoasă.

Frica cea bună şi frica cea rea. Frica de Dumnezeu. Frica de greşeală, de eşec, de a te face de râs. Teama de singurătate, de durere, de moarte. Teama de înălţime şi de întuneric. Teama de ziua de mâine. Teama complet iraţională de câini şi de injecţii. Teama perfect raţională şi meschină de a confrunta un şef nedrept. Teama de oamenii fără coloană vertebrală. Teama de ce-o să spună lumea. Teama că nimănui n-o să-i pese.

Pentru mine, care încep un blog, e teama imediată de a fi neinteresant şi sindromul paginii albe care mă urmăreşte de câteva luni. Din fericire, am primit o lecţie de curaj de la utilizatorii mei (de fapt ai comunităţii online de care mă ocup, spun despre ei că sunt ai mei aşa cum spui despre ţara ta că e ta, nu în sensul că ea îţi aparţine ci că tu aparţii ei). Lor nu le e teamă să posteze pe web, să-şi facă site-uri şi bloguri, să descopere „tehnologia informaţiei”. Încearcă mereu să comunice unii cu alţii, să colaboreze, să facă lucruri noi. Să urce o nouă treaptă. Le voi urma şi eu exemplul. Iată aşadar blogul meu, o treaptă.

3 Responses to “Teama şi treptele”


  1. 1 Syneiter 08/02/2011 la 22:09

    Prima treapta deja ai trecut-o, urmeaza a doua in care deja ai ganduri, ideii si experienta. De la a treia treapta deja vei invarti pe degetul mic acest blog. Succes in continuare. Keep going!

  2. 2 teamadetrepte 08/02/2011 la 23:19

    Aa, tu erai… Mulţumesc!

  3. 3 Syneiter 09/02/2011 la 14:50

    BbCcDd… Chiar eu. Cu placere😉


Lasă un răspuns

